onsdag 4. april 2012

Tøffler til Påske !

Her har det blitt vinter igjenn ... Ja det er det jo ikke så mye å gjøre noe med .
Så da ble det til at gammla koste seg inne i sofakroken  og siden hu ikke liker å være kald på beina  fant hu like godt ut at hu skulle bruke opp  noen nøster som lå her å slengte .
Og det ble jo et par riktig glad tøffler til påske :D


Sånn gjorde jeg :
Det går med akkurat 4 nøster viking naturgarn (50m i nøstet)
La opp 44m med viking naturgarn på pinne nr 10. strikka 14 riller rettstrikk .
 Fellte 5 m i hver side. 
Resten av maskene strikket jeg rundt til foten ca 22 omg ( til det nesten er tomt for garn på nøste nr 2 . fellte de 2 første maskene på hver pinne til det var 6m igjenn 
 snurp sammen  og sy sammen i bakkant . og feste treåder . 
Toves i vaskemaskinen
Kjempe tjukke og varme :D
 Ønsker dere riktig god påske !

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Tøffe tøffle! Finnes ingen tøffler som er varmere enn slike! Jeg fikk at par av ei god venninne til jul, og dem har jeg på meg hele tia!

Ønsker deg en fin kveld.

Mandy Lou sa...

Prøver en gang til siden første kommentaren ikke ville fram. Når jeg ser disse så tenker jeg at du nok aldri blir kald på beina igjen. :)