torsdag 4. oktober 2012

Lue m/brem

Det er mange som har spurt hvordan jeg laga den lua med brem, så jeg tenkte å legge ut en beskrivelse  av hvordan jeg gjorde det.

Det gikk med 100g mitu 100m pr 50g om du vil bruke et annet garn .
Heklekrok nr 4

Legg opp 5lm og lag en ring
10fm i ringen , kjedemaske i første fm 
1lm øk en fm i hver annen fm ut omgangen, kjedemask i siste
1lm øk en fm 2fm ut omg kjm 
1l, øk en fm 3fm ut omg
Fortsett til du har 104m (en maske mer mellom økningen til rett maskeantall )
Så hekler du rundt  til ønsket legnde
denne her er 19cm fra topp til bunn.

Bremmen på dennne lua er  19cm. * 6,5cm
Den er klippet ut av en gammel brusflaske, men en kan jo bruke isboks osv
Har brukt en annen lue brem som mal .
Bremmen er heklet på , 37fm på hver side , og heklet 30 fm  6 rader frem og tilbake
de neste omgangene er det felt 1 maske på hver side av bremmen 6 omg

Undersiden på bremmen er lik , der plukket jeg opp masker på undersiden/baksiden av lua .

Så puttet jeg i plastbiten og hekla sammen de to bremdelene med fastemasker 
og vips så har du en lue med brem :)
Om du vil ha en damete versjon kan en jo hekle litt blomster å feste på :) 
Lykke til