tirsdag 4. desember 2012

Nei nå gir jeg meg ende over ;)

Nå har det seg sånn at både mamma og jeg trenger trim.
Mamma sier det  hele tiden at vi har begge godt av det, jeg har fått noe de menneskene kaller diabetes, eller sukkersyke.... Høres jo ut som jeg skulle få masse godis da , men nei det er det slutt på :(
Ja dere kan jo skjønne at jeg blir litt irritert og sur over det , for jeg har alltid vært en hund etter kaker og andre godsaker ...... Så sier dem ja hmmm det er vel en del av problemet ????

Vel jeg har vært ganske så dårlig for de de trodde jeg feilte  forskjellig annet først , og så har jeg gått med for høyt blodsukker lenge og nå ser jeg veldig lite. Men  jeg klager ikke akkurat så mye på det . Nesa og øra funker jo :D

Mamma er vist ikke så stri hu heller , hu flyr til leger i hytt å pine ... At hu gidder , da er det enklere med den vetrinæren, der skjønner de ganske mye slev om jeg ikke kan snakke menneskespråk .
Har prøvd å si det til mamma at kanskje hu skulle prøve  vetrinæren i stede, men jeg får altså ikke gehør for det ........

Men det var jo den trimmen vi skulle snakke om ....
Altså at mamma trenger mere trim har jeg forstått , og hu lurer meg ut på ville veier .....
Men jeg vil jo gjerne at mamma skal få litt ekstra trim også , jeg er jo hjelpsom  og snill :D


Så i dag prøvde jeg  altså å få mamma til å gå et par skritt ekstra ,  det hender jo av å til at jeg går meg litt fast og må ha litt hjelp  , det blir sånn når synet ikke er topp.  Men i dag fant jeg noe ekstra spennede og ble hengende etter. Mamma ropte og ropte, ja hu så meg jo , men det var jo  litt bakke og ulendt terreng . Så  tenkte jeg at ja da får jo mamma ekstra trim  om jeg bare later som jeg står fast :) Lurt ikke sant ???
Men andre gang hu måtte komme å hente meg var hu ikke blid ?????
Ja dere ser jeg ser meg ganske forvirra rundt ???

Utakk er verdens lønn sier nå jeg  :(



Ikke fant jeg det eg lette etter heller :(  Og hadde jo håpa på at jeg i alle fall kunne fått en hærlig kakemann  som belønning for ekstra trim .

Kakemann er det beste jeg vet , men det er vist sukker i det ..... hmmmmf  skulle jo tro det var kjøtt ???? Heter det ikke mann da ????

Og jaggu passer de godt på de der menna også , de sier noe om at det nok er best, og snakker om en gang jeg tømte bordet etter at de hadde mala de  med fine farger og lå til tørk ???????
Kanke ha vært meg det ? 

Forresten  stjal jeg meg et par smaksprøver her om dagen da mamma  var en snartur  på kjøkkenet og fatet stod fremme på stua ,  mmmmmmmm de var veldig gode. Ja jeg ville selvsagt bare hjelpe , mamma synes jo hun spiser allt for mye , og så vips så ble det mindre på henne :D 

Men nå skla jeg nok ta meg en formiddags lur forran ovnen og pønske på hvordanjeg skal få tak i resten av de menna :D

3 kommentarer:

nikoline sa...

Denne var da søt.....med litt alvor som lurer.

Hobbymegher sa...

Hahahahah! Så herlig! Ser dette så veldig for meg. :D

Klem til dere! :-D

Trollkjerringa1 sa...

Ja hu er noe for seg selv den bikkja ;)